Jeżeli Twoja domena nagle, znacznie spadła w wynikach wyszukiwania i pomimo działań pozycjonerskich nie wraca na poprzednie pozycje, lub Twoja firma otrzymała powiadomienie o podjęciu działaniach ręcznych od Google – oznacza to, że na domenę nałożony został tzw. filtr. Powodem nałożenia filtra jest albo negatywna ocena domeny pod kątem jakości prezentowanych na niej treści, albo wykrycie nienaturalnego profilu linków prowadzących do domeny.
W obu przypadkach należy podjąć działania zmierzające do usunięcia filtra i przywrócenia domenie wysokich pozycji.
W przypadku kary za nienaturalne linki przychodzące do domeny analizujemy zarówno linki wskazane przez Google w Google Webmaster Tools, jak również korzystamy z innych narzędzi, tak by spektrum linków do analizy było jak największe. Po szczegółowej analizie typujemy te linki, które mogą uchodzić za nienaturalne dla Google. Następnie podejmujemy próby usunięcia/zmienienia szkodliwych linków, a tam gdzie nie jest to możliwe korzystamy z narzędzia służącego do zrzekania się linków - Google Disavow Tool. Na koniec kierujemy bezpośrednio do Google odpowiednie zgłoszenie (reconsideration request), czyli prośbę o ponowne rozpatrzenie domeny. Niezmiernie ważne jest tu dokładne opisanie podjętych działań i uzasadnienie, dlaczego domena nie powinna być już „karana”. Na odpowiedź od Google czeka się od kilku dni do kilku tygodni. Zdarza się nam uzyskać zdjęcie filtra już po pierwszym zgłoszeniu rozpatrzenia domeny.
Zazwyczaj już po kilku dniach od otrzymania od Google informacji o pozytywnym rozpatrzeniu zgłoszenia, domena wraca na wysokie pozycje.