Reklamy Google Ads, czyli linki sponsorowane w wyszukiwarce Google, to gwarancja dotarcia z ofertą do osób, które są nią rzeczywiście zainteresowane. Innymi słowy, w przeciwieństwie do np. kampanii banerowych, reklamy Ads są kierowane ściśle na grupę docelową.
Reklamy Google Ads docierają do internautów, gdy ci wyszukują pojedyncze słowa lub wyrażenia (tzw. słowa kluczowe), lub przeglądają strony internetowe o tematyce związanej z działalnością Twojej firmy. Twoje reklamy mogą być wyświetlane w wyszukiwarce Google i w witrynach partnerskich Google. Dzięki określaniu maksymalnych stawek za kliknięcie (ang. cost-per-click, CPC), płacisz tylko za kliknięcia reklam przez internautów, a nie za wyświetlenia reklam.
Jakie są zatem zalety i możliwości? Oto kilka z nich:
W Google Ads płaci się za kliknięcia w reklamę, a nie za wyświetlenia reklamy. Oznacza to, że zapłacisz jedynie za efekty, czyli wejścia na swoją stronę internetową. System reklamowy Google Ads jest niezwykle elastyczny i umożliwia, między innymi, ustalenie dowolnej wysokości miesięcznego lub dziennego budżetu, szybkie zatrzymanie wyświetlania reklam (np. na czas świąt, urlopu itp.), zwiększenie lub zmniejszenie budżetu w dowolnym momencie. Dzięki integracji z kontem Google Analytics możemy swobodnie sprawdzać zaawansowane statystyki strony i zweryfikować, jak część wejść na stronę to efekt kampanii Google Ads.
Model ten składa się z dwóch elementów: