Reklamy Google Ads docierają do internautów, gdy ci wyszukują pojedyncze słowa lub wyrażenia (tzw. słowa kluczowe), lub przeglądają strony internetowe o tematyce związanej z działalnością Twojej firmy. Twoje reklamy mogą być wyświetlane w wyszukiwarce Google i w witrynach partnerskich Google. Dzięki określaniu maksymalnych stawek za kliknięcie (ang. cost-per-click, CPC), płacisz tylko za kliknięcia reklam przez internautów, a nie za wyświetlenia reklam.
Jakie są zatem zalety i możliwości? Oto kilka z nich:
W Google Ads płaci się za kliknięcia w reklamę, a nie za wyświetlenia reklamy. Oznacza to, że zapłacisz jedynie za efekty, czyli wejścia na swoją stronę internetową. System reklamowy Google Ads jest niezwykle elastyczny i umożliwia, między innymi, ustalenie dowolnej wysokości miesięcznego lub dziennego budżetu, szybkie zatrzymanie wyświetlania reklam (np. na czas świąt, urlopu itp.), zwiększenie lub zmniejszenie budżetu w dowolnym momencie. Dzięki integracji z kontem Google Analytics możemy swobodnie sprawdzać zaawansowane statystyki strony i zweryfikować, jak część wejść na stronę to efekt kampanii Google Ads.
Model ten składa się z dwóch elementów: